Tittel Ledelse i klasserommet: undervisningskvalitet fra teori til praksis
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka handler om lærerens ledelse i klasserommet og den interaksjonen som foregår mellom lærere og elever. I første del fokuseres det på hvordan lærer-elev-interaksjoner på ulike måter fremmer elevenes motivasjon og deres sosiale og faglige læring. I bokas andre del vises det hvordan skolen som organisasjon kan støtte lærernes arbeid med å utvikle god klasseromspraksis. Slik presenterer boka ny kunnskap både om ledelse i klasserommet, klasseromsinteraksjoner, undervisningskvalitet og om hvordan skolen som organisasjon kan støtte en god ledelse i klasserommene. Forfatterne sammenstiller teori og forsking og tar utgangspunkt i ny kunnskap utviklet gjennom forskingsprosjektet Classroom Interaction for Enhanced Student Learning (CIESL) som dreier seg om forskning på undervisningskvalitet, klasseromsinteraksjon, ledelse i klasserommet og profesjonell utvikling. Deres funn blir satt sammen med teori og tidligere forsking på feltet, og disse danner igjen grunnlag for drøftinger av praksisutøvelse i klasserommet og videreutvikling av praksis og mer forsking. Boka er viktig for utdanningsforskere, masterstudenter, skoleledere, lærere og andre som er interessert i skole og utdanning.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002296nam 22003011 4500
*00138930
*008200508s2020 no ar 00mul 9
*015 $a150348320$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-02-64378-2$bheftet
*025 $a9788202643782
*040 $aBokbasen AS
*0410 $anobnno
*0820 $a371.1024$zh$223/nor
*0820 $a371.102$zb$223/nor
*090 $c371.102$dL
*24500$aLedelse i klasserommet$bundervisningskvalitet fra teori til praksis$cRandi M. Sølvik og Sigrun K. Ertesvåg (red.)
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020
*300 $a220 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aDenne boka handler om lærerens ledelse i klasserommet og den interaksjonen som foregår mellom lærere og elever. I første del fokuseres det på hvordan lærer-elev-interaksjoner på ulike måter fremmer elevenes motivasjon og deres sosiale og faglige læring. I bokas andre del vises det hvordan skolen som organisasjon kan støtte lærernes arbeid med å utvikle god klasseromspraksis. Slik presenterer boka ny kunnskap både om ledelse i klasserommet, klasseromsinteraksjoner, undervisningskvalitet og om hvordan skolen som organisasjon kan støtte en god ledelse i klasserommene. Forfatterne sammenstiller teori og forsking og tar utgangspunkt i ny kunnskap utviklet gjennom forskingsprosjektet Classroom Interaction for Enhanced Student Learning (CIESL) som dreier seg om forskning på undervisningskvalitet, klasseromsinteraksjon, ledelse i klasserommet og profesjonell utvikling. Deres funn blir satt sammen med teori og tidligere forsking på feltet, og disse danner igjen grunnlag for drøftinger av praksisutøvelse i klasserommet og videreutvikling av praksis og mer forsking. Boka er viktig for utdanningsforskere, masterstudenter, skoleledere, lærere og andre som er interessert i skole og utdanning.
*650 0$aKlasseledelse$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKlasseleiing$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aSølvik, Randi Myklebust$d1977-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)4007663$8f
*70010$aErtesvåg, Sigrun Karin$d1965-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90811875$8f
*90010$aSølvik, Randi M.$zSølvik, Randi Myklebust$jNO
*90010$aMyklebust Sølvik, Randi$zSølvik, Randi Myklebust$jNO
*90010$aErtesvåg, Sigrun K.$zErtesvåg, Sigrun Karin$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening